måndag, augusti 10

kom hem för en stund sedan från stan. eller stan och stan. bor ju praktiskt taget i centrala malmö. det är så himla skönt att ha gångavstånd till allt. slippa sitta och svettas på bussar och annat jobbigt. träffade iallafall min älskade julia. tog ett glas vin och skvallra lite. synd bara att jag var så trött. men hinner förmodligen träffa henne en gång till innan jag åker tillbaka till växjö. en tillbaka resa som jag inte ser framemot. det bildas en klump i magen bara jag tänker på det. jag vill verkligen inte tillbaka. de flesta jag pratat med ställer sig positivt till min återflytt. eller alla härnere iallafall. och som julia sa till mig, "jag trodde aldrig du skulle flytta, du är verkligen en lund- och malmötjej". men vi får se vad studievägledaren säger, men jag hoppas innerligt på att i vår få kalla mig malmöbo igen. nu ska jag läsa lite sen blir det sova för hela slanten. imorgon ska hela dagen ägnas åt studier.

Inga kommentarer: