onsdag, oktober 15





jag befinner mig just nu hos min mormor på österlen.
och jag älskar det. jag bor annars inne i malmö centrum med folk runt omkring mig jämt. det är inte ovanligt att höra sirenerna tjuta runt 20 ggr om dagen. men jag älskar verkligen storstaden och kommer bo i en storstad i hela mitt liv. det är de jag är, "stabo". men att komma hit. andas in den friska luften. känna lugnet. det är en fröjd. att få umgås med en helt otrolig mormor som gör världens godaste mat. hon undrade idag var det var för glasögon jag fått på mig, hon sa att hon hade något liknande som jag kunde få istället, gratis, från 60-talet :)



alla djuren här ger mig stora leenden. mormors två katter som är så kelna och mysiga. och mosters tre galna hundar som jag älskar trots deras höga tempo. igår fick min kusin och mormor ett anfall på sushi och kunde verkligen inte förstå tjusningen med rå fisk. därför ska jag nu bjuda in min kusin och hans kompisar till en dag i malmö med allt vad de innebär i knasiga matställen. han verkade ändå rätt på och sa att han minsan kunde äta allt, utom rå fisk...

BÖNDER SÄGER JAG BARA! :)



Inga kommentarer: