måndag, oktober 26


fotot är från nyår 04-05, vi är 20 år och trion med stor T.
dessa flickorna har gjort mig till den jag är.
vi har skratta och gråtit tillsammans.
utan er är jag inget. ni är min definition på vänskap.
snart är vi alla samlade igen. jag älskar er flickor.


nathalie (tjejen längst till höger) lärde jag känna i femman.
vi åkte till biblioteket varje tisdag och lånade travar med böcker
som vi sällan läste. men det var vår grej. under högstadiet
var det bara killar, killar, killar som gällde för oss. vi hade
många roliga helger med the boys. under gymnasiet var
hon min tillflykt när jag fick panik på min klass. vi gick
på olika gymnasie men det snarare stärkte vår vänskap.
vi åkte flera turer till göteborg för kärlekens skull.
vi åkte till kos och tillslut flyttade vi upp till göteborg
tillsammans. jag minns när vi tog en buss som gick
runt hela hisingen för jag skulle förhöra dig på dina läxor.
jag minns tobbes student och din tårattack. vätternstranden,
u know? och vi får aldrig glömma våra rostade mackor.


caroline (tjejen längst till vänster) lärde jag känna genom
nathalie. de gick i samma klass. vi fann varandra när vi
åkte till kos. du var det bästa med den resan. du har
varit som min eviga servett, som torkat alla tårar dessa
hemska killar gett mig. att du inte gav upp våran
vänskap när jag och j. var tillsammans är för mig ren lycka.
för utan dig, då är jag halv cassi.

Inga kommentarer: