söndag, augusti 9

malmö är fantastiskt. jag kan inte ens beskriva i ord hur mycket jag saknat skånsk mark. ett så stort ord för saknad och kärlek finns inte.


igår var jag först i simrishamn och hälsade på mormor och lillasyster som bott där i sommar. fikade och åt glass i hamnen. en klassiker som vi gjort i alla år, hamnglassen är något alldeles extra. sedan åkte pappa och jag och åt thai i malmö för att sedan hämta min styvmamma på sturup. hon hade varit så gullig och köpt en limpa cigaretter till mig. kostar bara 290 kronor. så himla billigt så jag är lycklig. men jag ska försöka sluta röka snart. inte lika gott att röka på vintern som på sommaren. på kvällen träffade jag cassi och hennes pojkvän daniel. jag har saknat den tjejen så himla mycket. och hennes kille är så trevlig och hans vänner jag träffade igår med. det är en helt annan känsla att gå ut nere i malmö. vi satte oss på möllan och tog en öl och snackade. inget hetsdrickande som i växjö utan bara socialt och lugnt.


idag åt jag och pappa frukost med styvmamma och hennes dotter. sedan blev det loppis som var söndag i malmö. jag fyndade en gammal sjal från 80- eller 90-talet från NK. sedan blev det en del böcker som vanligt. efter det bar det av till "polska marknaden" för att köpa billigt smink och bh:ar. jag köpte upp mig på det sminket som var slut hemma. två kajalpennor, en mineralfoundation och en mascara. tillsammans kostade det 150 kr. och det är inget skitsmink utan maybelline, loreal osv. tala om att fynda! värt ett besök om ni kommer ner till malmö. nu ska jag snart sätta mig framför tvn och se en film. imorgon ska jag träffa julia, elin och mamma. längtar redan.

Inga kommentarer: