måndag, december 22

jag tänker. tänker på hur det ska bli när jag flyttar. jag längtar hur mycket som helst. och hela hösten har handlat om att jag ska komma in för att livet ska få en ny knuff. men denna höst har också blivit en av de bästa på år. jag har kommit nära så många människor som jag aldrig trodde jag skulle få en sådann relation med. jag har börjat dricka igen. börjat leva och försöka återgå till mitt gamla liv innan jag blev "sjuk". jag har kommit över honom. han jag trodde var mitt livs kärlek. och det är han. men bara den första. jag tänker inte på honom varje dag längre, jag saknar inte honom. för den jag blev kär i, han finns inte längre. han har förändrats. och även jag. i höst har jag hittat tillbaka till cassi. någon jag insett att jag inte klarar mig utan. jag ska aldrig svika dig för en kille igen. aldrig. jag har insett att min "kärlek" till den bästa någonsin, nathalie alltid kommer vara, att hon och jag kommer bli gamla tillsammans och vänner för alltid. jag ser våra barn leka tillsammans. att vi kommer rymma ifrån våra män och gå ut och smygröka. elin som jag gick två år tillsammans i ljungskile men som först när hon flyttar till malmö blir en av mina närmaste vänner. hennes råd och stöd har varit så viktigt denna höst. jag älskar när vi varit ute och dansat tills vi dör av utmattning. hur vi skrikit till låtar på debaser för de ger oss sådanna lyckokänslor. och att hon lyssnat. och förstått. att vi insett att vi är mer lika än vi trodde. hon förstår saker som ingen annan skulle förstå. magnus som jag träffade en sen kväll ute i Linköping. jag har hittat en kille som stöttar mig i allt. som jag vet står där när jag faller och fångar mig. som säger att jag är normal när jag ringer och gråter över både väsentliga och oväsentliga saker. han är min klippa. som jag sa till min pappa idag. "pappa, jag vet att magnus kommer bli en av mina bästa vänner" och jag älskar känslan av att ha en person jag kan ringa vilken tid på dygnet, som svarar och lyssnar på mitt gnäll och mina dåliga skämt. sen har vi julia. vännen som jag redan i våras insåg var mer än min bästis lillasyster. hon var min vän. och vi förstod varandra på ett sätt som jag inte trodde. hon har ett djup som jag har sett. och vi är så lika. speciellt när det kommer till känslor och killar. i höst har vi funnit varandra igen. och som hon får mig att skratta. och som jag känner mig uppskattad som hennes vän. hon verkligen visar det. jag kan inte se mitt liv utan henne vid min sida som min nära vän. jag behöver hennes råd och hennes uppläxningar om hur livet är. karin som jag har saknar hela tiden. jag vill vara med henne jämt. för hon gör mig så glad. jag ler hela tiden och när jag är med henne släpper jag allt jobbigt i mitt liv och bara är. att få åka upp till göteborg är den bästa semestern som finns. och vackrare människa än henne har jag aldrig stött på i hela mitt liv. och så har vi mikaela. älskade hon. som alltid ställer upp. som är världens roligaste människa fast hon inte förstår det. som är lika känslosam som jag. jag ville flytta till linköping bara för att vara närmare henne. för att hon är så enkel fast ändå inte. hon är bäst för hon har alltid tid. hon är den som skrattar mest när jag blir för vulgär. när alla andra skämms över mig så bara ler hon och det känns som hon är stolt över att ha en sådan pajas som vän. sen har vi emma, den enda som orkat lyssna på mitt eviga tjat om honom. för att hon fått mig att inse att jag är värd mer. men också för att hon förstått varför det har varit så svårt att lämna det bakom mig. hon har lyssnat och gett mig råd. för hon vet. för vi vet båda hur det känns att bli lämnad av något så viktigt och stort som kärleken. hon var den den första som jag berätta om min "sjukdom", som accepterade den och sa att jag var normal ändå. jag har kunnat ringa henne när det enda jag vill är att skrika ut min ångest och hon har med sina ord gjort mig lugn. hon är ångestdämpande för mig. kanske den bästa medicin jag behövt...


ni ska bara veta hur mycket jag älskar er; cassi, nathalie, elin, magnus, julia, karin, mikaela och emma. <3

1 kommentar:

Anonym sa...

god jul älskade vän! du finns i mitt hjärta alltid!